Alla inlägg under oktober 2010

Av linda - 27 oktober 2010 10:22

Nu ska jag gå upp och göra mig i ordning, gå ner på stan och träffa Malin och sedan praktisera.

Ha en bra dag allihop!

Av linda - 27 oktober 2010 10:10

Vaknade för en stund sedan - trött..


Igår hade jag praktik, jag var med på barnkören, det var skoj, speciellt när det var ett par av barnen jag hade på Boviks skola när jag praktiserade där för ett år sedan. Jag saknar dom, och tur nog så saknar dom mig med! Haha..

På tal om barn så säger barn verkligen vad dom tycker och tänker, igår fick jag till exempel höra: Linda, du har blivit tjock..

Tack.

Haha, det kändes hemskt men sedan kom jag på mig själv och berättade varför jag är tjock. Det tyckte dom var kul.


Efter praktiken åkte jag och älskling som sagt till torp. Jag fick med mig en del saker hem som typ, mössa, jacka, byxor, tunika, väska mm. Och min älskling fick sig tre par tröjor och ett par (som han blev galet snygg i) byxor.


När vi kom hem tittade vi på en av de fyra filmerna vi hade handlat på torp och käkade tacos.


I love you, Viggo.

Av linda - 26 oktober 2010 13:11

Jag gick till praktiken och fick lite info, sen fick jag gå hem. Ska vara tillbaka klockan två och vara med på barnkören till klockan fyra, spännande. Efter praktiken ska jag och Viggo åka till torp och se om jag kan hitta en ny jacka, för jag kan ju inte knäppa den jag hade förra året och höstjackan jag köpte i år kan jag inte knäppa längre heller..

Jag ska också försöka hitta ett par byxor för det har jag inga! Hittar aldrig några... Blä, ibland känner man sig bara fet. Tur att det är något så bra som kommer komma ut av att jag är tjock! :)


Ibland blir jag tokig på mig själv, tror att jag "bara är tjock" och försöker dra in magen. Det blir lite bättre när jag sedan inser att jag inte kan dra in magen och kommer på att jag faktiskt SKA vara tjock.

Jag är en stolt tjockis just nu.   


Idag ser jag ut såhär.

Av linda - 26 oktober 2010 12:58

Åh, jag längtar så tills vår bebis kommer. Jag tänker ofta på hur bra vi kommer bli tillsammans, hur fint vi kommer få det och hur mycket kärlek som kommer finnas. Vi kommer bli en superfamilj. Jag älskar er, Viggo och bebis. Ni är mitt allt.


    



Av linda - 26 oktober 2010 08:51

God morgon!

Nu ska jag gå ur Viggos varma säng och göra mig i ordning, eller ja, ta på mig kläder och sätta upp håret, sedan ska jag bege mig till praktiken. Det är första dagen på min nya praktik så det ska bli spännande.


Bebis sparkar och slår starkare och starkare hela tiden, det är kul att känna det.

Av linda - 25 oktober 2010 12:58

Du växer så fort, min älskade lilla plutt. Om två vekor ska vi få reda på om du är en kille eller tjej, dock spelar det mig ingen roll - bara kul att veta och lättare att planera.

Jag känner hela tiden hur du rör dig där inne. Jag längtar efter dig. Jag älskar dig.


      



Världens mest älskade lilla plutt. <3


bilderna är tagna idag, v. 21+0

<3

Av linda - 25 oktober 2010 07:42

Vecka 22

Fostret har fortfarande slutna ögon, men kan se ljus och mörker genom de tunna ögonlocken. Forskning har visat att synen börjar utvecklas redan i slutet på första trimestern, och att den nu börjar fungera. Vikten har ökat till 450 gram, längden till 27 centimeter.

Fram till ungefär mitten av graviditeten växer foster ganska lika. Det är därför ultraljudsundersökningen som ger ett ungefärligt förlossningsdatum görs före vecka tjugo. Efter det börjar de individuella skillnaderna synas tydligare. Vissa barn ska bli långa och smala, andra kortare. Fostrets vikt påverkas dessutom av vad kvinnan äter under sin graviditet och hur hon lever.

Ovido - Quiz & Flashcards